Ölümsüzlük. Mükafat mıdır yoksa lanet mi? Bin yıllık bir yaşam düşünün, pekçok insan tanırsınız, pekçok sevgiliniz, eşiniz, çocuklarınız, torunlarınız olur. Hatta torunlarınızın torunlarını bile görebilecek kadar uzun yaşamışsınızdır. Pek çok sevinci bir arada yaşarsınız. Diğer taraftan, tarihin tüm savaşlarına, yıkımlara, hastalıklara, sevdiğiniz tüm insanların bir bir ölümüne şahit olursunuz. Bin yıl sizi fiziksel olarak, değiştirmesede, ruhsal anlamda büyük bir yıkıma uğratabilir.
Kaim Argonar adında kudretli ve ölümsüz bir savaşçı ve kendisi gibi, kaderin biraraya getirdiği ölümsüz üç kişinin yaşadıklarını anlatıyor Lost Odyssey. Final Fantasy' nin babası, Hironobu Skaguchi ve ekibinin Squaresoft' tan ayrılarak, Mistwalker adı altında yaptıkları ilk oyun. Peki Final Fantasy kadar başarılı mı? Hep birlikte bakalım.
İyiyle kötünün kim olduğunu ayırt edemediğimiz, devasa bir savaşın cereyan etmesiyle başlıyor oyun. Siyah zırhlı askerlerin ezici üstünlüğü var savaşta. Kaim' in aniden ortaya çıkması, savaşın seyrini değiştirmesi ve büyük bir volkan patlamasıyla başlıyor oyun.
Cgi ve oyun içi geçişi farkedemeyeceğimiz kadar yumuşak bir şekilde dalıyoruz oyuna.
Final Fantasy serilerini oynamış olanlara, sıra tabanlı dövüş sistemi tanıdık gelicektir.
Bu tarzı bilenler için gayet sade ve eğlenceli olan bu sistem, türe alışkın olmayan oyuncular için ise öğrenmesi gayet kolay. Her tur siz ve rakibiniz olarak el değiştiren ve düşünerek farklı stratejiler uygulayabildiğiniz bu tarza birde yüzük sistemi eklemiş Mistwalker.
Yüzüklerin Efendisi
Etraftan topladığınız çeşitli materyalleri,
oyunu durdurarak girdiğiniz menuden Ring Assembly bölümüyle çeşitli yüzükler üretebiliyorsunuz.
Her biri farklı efektlerde olan bu yüzükler, hangi düşman türünde etkiliyse çıkan menüden okuyup stratejinizi ona göre belirleyebiliyorsunuz. Örnegin Hacker Ring, mekanik düşmanlarda etkili olurken, Beast Ring canavarlar da etkili oluyor. Bazı yüzüklerinde, düşmanın türü farketmeksizin vuruş sonrası bıraktığı kalıcı efektler olabiliyor. Mesela Poison (zehir) veya Petrify (taşa çevirme)gibi.
Peki nasıl işliyor bu yüzük sistemi?
Ekranın uzak köşesinde bulunan çember ile RT tuşuna basılı tutmanızdan itibaren daralan diğer çemberi süre dolmadan elinizi RT tuşundan çekerek aynı hizaya getirebilirseniz, Perfect vuruş yapmış oluyorsunuz ve rakibe verebileceğiniz en çok hasarı vermiş oluyorsunuz. Süreyi kaçırma halinde veya çemberleri birleştirememe halinde ise Bad derecesi alarak, daha az hasar verecek bir vuruş yapmış sayılıyorsunuz.
İlk başlarda kendiniz ürettiğiniz bu yüzükleri, daha sonra uğradığınız şehirlerdeki tüccarlar sayesinde ücretsiz olarak da üretebiliyorsunuz. 3 level dan oluşan bu yüzükler, başlarda topladığınız ilginç materyallerle üretilirken, daha güçlü yüzükleri elde edebilmeniz için mevcut farklı yüzükleri kullanıyorsunuz.
Bin Yılın Öğretemediğini, Bir Ölümlü Beş Dakika da Öğretir
Oyuna hakim olan iki sınıf var. Ölümlüler ve ölümsüzler. Level sistemi, klasik Rpg lerdeki gibi işlese de farklı olan bazı şeyler var. Ölümsüzlerin skill sistemi. Düşmanlarınızı öldürerek, ölümlülerle kazandığınız XP puanları, siz level atladıkça size yetenek olarak geri dönüyor. Her ölümlü farklı dallar da kendisini geliştirebilirken, bu özellikleri daha sonra Ölümsüzlerin Skill slotlarına atayarak, onların da aynı yeteneklerde ustalaşmasını sağlıyorsunuz.
Sağda solda bulduğumuz hazine sandıklarından, canavarlardan ya da Bosslardan topladığınız Slot Seed' leri, geliştirmek istediğimiz ölümsüze vererek, ölümlülerden seçtiğimiz herhangi bir yeteneği atıyoruz.
Belirli miktarda XP puanı gerektiren bu skiller, siz dövüş kazandıkça doluyor ve dövüş sonunda gelen uyarıyla o yeteneğe hakim olmuş oluyorsunuz. Combo yapabilme, eşya çalabilme ve çifte büyü veya nesne kullanımı gibi pek çok iyi özellik sadece ölümlüler için aktif olurken, bu sistemle ölümsüzlere de kazandırılabiliyor.
Büyülerde standart White ve Black büyülere ek olarak birde Spirit ve Composite büyüleri var. Bu büyüler daha çok grup savaşlarında, pek çok düşmana aynı anda zarar verebiliyor. Aynı zamanda iyileştirme büyüleriyle de defansif olarak da tüm ekibiniz üzerinde işe yarıyor.
Bir Elin Nesi Var, Beş Elin Sesi Var
Diğer pekçok sıra tabanlı Rpg ye nazaran, bu oyunda 5 kişilik bir ekip oluşturabiliyoruz.
Oluşturduğumuz ekibin iki farklı duruş pozisyonu oluyor. Front Row ve Back Row.
İleri uca daha çok fiziksel gücü yüksek tank karakterlerimizi koyarken, geriye ise büyücülerimizi ve fiziksel olarak daha dayanıksız karakterlerimizi yerleştiriyoruz. Öndeki iki karakterimizin HP si grubumuzun, ekranın sol üstünde gözüken kalkan şeridini dolduruyor. Bu şerit tamamen boşalana kadar, arka sıradakiler darbelere daha dayanıklı bir hal alıyorlar.
Aynı sistemin düşman gruplarında da kullanıldığını söyleyip, geri plandaki düşmanlara yapılan atakların kalkanı kırmadan yapılmaması gerektiğini hatırlatayım.
Oyun boyunca ekibimizde toplam sekiz karakter yer alıcak. Kaim ve Seth gibi iki ölümsüzün de yer aldığı toplamda fiziksel atağı sağlam dört kişi, Ming ve Sarah gibi büyülerde yetenekli iki ölümsüzünde bulunduğu dört kişilik de bir büyücü ekibimiz var.
Ayrıca hatırlatmakta fayda var; ölümsüzler, öldükten birkaç dakika sonra dörtte bir HP ile tekrar hayata dönebiliyorlar. Buda ekibimizde kaç ölümsüz olacağına karar vermeniz açısından önemli bir özellik.
Oyunda, Random yani rastgele meydana gelen dövüşler ve senaryonun belirli yerlerinde karşınıza çıkan Boss savaşları var. Her biri uzunca sayılacak bir intronun sonunda başlayan savaşlar, aynı bölgede belirli süre tekrar ettiği zaman verdiği Xp bakımından kısırlaşıyor. Her yeni mekanda yeni karşılaştığınız düşmanlar, XP bakımından zenginken, uzun süren battle introlarından dolayı level atlama isteğinizi köreltebiliyor.
4 DVDlik dev bir boyutta olan Lost Odyssey, boyutuna göre gayet kısa sürmekte. Karış karış gezdiğiniz devasa harita, oyunun ömrünü 50-60 saatten fazla uzatamıyor. Haritadan bahsetmişken, oyundaki gezme bölümlerimizi 2. dvd den itibaren edindiğimiz araçla yapıyoruz. Hem su altında hem üstünde gidebilen bu araç, son diskle birlikte uçma yeteneği de kazanıyor ve kısa süreli seyahatlerimiz sırasında sıkılmıyoruz.
Oyunda 4. DVD den itibaren yan görevler yapmaya başlıyor ve gizli bosslarla karşılaşıyorsunuz. Dengesiz bir dağılım olduğunu düşündüğüm bu yan görevlerin tamamı, oyunu tamamlamanıza az bir zaman kala karşınıza çıkıp sadece kendileriyle uğraştırdığı için bir süre sonra ciddi anlamda sıkıcı bir hal alıyor. Bazı mini oyunlarla da süslü bu yan görevler, çok zevkli olmamakla birlikte aynı yerlerdeki yaratıkları tekrar pataklamak ve bikaç ufak tefek eşya haricinde size birşey kazandırmıyor. Ayrıca canınızı sıkacağını düşündüğüm bir diğer durumsa Kaim'in, oku oku bitmeyen ve adımınızı attığınız her yerde çıkması olası rüyaları. Bu rüyaları hızlı hızlı geçebilsekte, yönettiğiniz karakterin hayatına yabancı kalıyorsunuz ki, bu da bir Rpg için yanlış uygulanmış bir teknik diye düşünüyorum.
Biri Final Fantasy' mi Dedi?
Final Fantasy kadar derin, zor ve komplike bir oyun olmasa da Lost Odyssey, kesinlikle senaryosu ve eğlencesiyle sizi bağlayan bir oyun. Rastgele savaşlar, sıra tabanlı dövüş sisteminin kolaylığı sayesinde gayet zevkli, Bosslar genel olarak çok kolay olsa da, kapışması bir o kadar eğlenceli. Özellikle düşman tasarımları kesinlikle görülmeye değer nitelikte. Gerçekten usta ellerden çıktığı belli olan her karakter ciddi anlamda birer sanat eseri. Japonlar kesinlikle bu işi biliyor.
Aynı şeyleri mekan tasarımları için söyleyebilmek malesef güç. Yeterli olsa da genel olarak mekanlar canlılıktan uzak ve soluk.
Grafikler yeterli düzeyde, karakterler detaylı modellenmiş, animasyonları gayet sade ve güzel. Büyülerdeki görseller görülmeye değer. Mekan tasarımları dediğim gibi, biraz soluk olsa da, yıkı dökük harabe şehirler, karla kaplı mekanlar, rengarenk köyler güzel çizilmiş. Oyundaki su grafiğiyse, son zamanlarda çıkmış grafik canavarı oyunlardaki su grafikleri kadar olmasa da güzel görünüyor.
Düşman ve Boss ların modellemeleri için denilecek tek kelime, harika.
4 dil seçeneği sunan oyunda, seslendirmeler ve efektler yetersiz olsa da, Uematsu' nu elinden çıkmış oyun soundtrackleri gayet güzel ve dinlenesi.
4 dvd lik devasa bir boyuta yayılma gibi bir avantajı olsa da, oyunun teknik olarak aldığı ağır darbeler var.
Beta versiyonun da yakınılan yükleme sürelerinin uzunluğu, tam sürümde çok uzun olmasa da sık olarak karşılaştığımız bir problem. Sürekli yükleme ekranıyla karşılaştığımız oyunda özellikle Battle introlar da ve bazı Cgi videolarda kasılma problemleri görülmekte. Ortalama 50 saatlik oyun süresi boyunca çok fazla karşıma çıkmasa da, üstüste tekrar etmesi ve bazı videolarda kitlenip kalması canınızı sıkabilir.
Herşeye rağmen, oynadığınız zaman boyunca eğleneceğinizin garantisi bir oyun Lost Odyssey. Kullandığı kolay anlaşılır sistemler, türe yeni başlayanlar için dengeli zorluğu ve j-rpg' ye yeni başlangıç yapacaklar için yeterli sayılabilecek oyun süresi ile, Xbox 360' ın Rpg kıtlığı çektiği dönemde kesinlikle oynanmayı hakediyor Lost Odyssey.
Artılar:
*Yüzük ve skill sistemi kaliteli ve eğlenceli.
*Güzel grafikler ve müzikler.
*Oyuna alışmak kolay.
*Hikaye klişe olsada sürükleyici.
Eksiler:
*Teknik hatalar.
*Yan görevlerin (Side Quest) dengesiz dağılımı.
*Oyun çok kolay.
*Bir J-rpg için kısa ve yüzeysel.
Grafik: 8
Ses: 8
Oynanabilirlik: 8
Eğlence: 8
Genel: 8
OYUN KÜNYE
Oyunun Adı: Lost Odyssey
Yayıncı: Microsoft Game Studios
Yapımcı: Mistwalker/Feel Plus
Tür:Rpg
Oyuncu Sayısı: 1
Multiplayer: Yok
Not: Oyunu oynamamış olanlar için umarım belirleyici olur.
İyi okumalar...
yazan : evo_4
Yorum Gönder